Mikä kuntolaite sopii minulle?

Olettko hankkimassa kuntolaitetta kotiin, mutta et osaa päättää mikä sopisi sinulle? Kuntolaitteita on useita erilaisia ja ne sopivat eri tarkoitukseen. Tämä artikkeli auttaa sinua valitsemaan sinun tarpeeseesi sopivan kuntolaitteen, jotta pääset asettamaasi tavoitteeseen. Seuraavaksi on listattuna eri kuntolaitteita ja kerrottu lyhyesti, mitä kyseinen kuntolaite tekee ja kenelle se sopii.

KUNTOPYÖRÄ

  • Parantaa ennen kaikkea kestävyyttä ja voimaa.
  • Käytettävät lihasryhmät: etureidet, pakaralihakset ja takareidet.
  • Pyöräily on koko vartalon dynaamista liiketta, jossa lihaksiin ja niveliin kohdistuu vähemmän iskuja ja kuormaa kuin esimerkiksi juoksussa.
  • Kuntopyörä sopii kaikille, oli kyseessä sitten nuori tai vanha. Kuntopyörä sopii hyvin kuntoutukseen loukkaantumisen jälkeen, paremman fyysisen kunnon tavoittoluun tai rasvan polttamiseen.
  • Tutustu kuntopyöriimme täällä
Kuntopyörä

SPINNINGPYÖRÄ

  • Parantaa ennen kaikkea kestävyyttä ja voimaa.
  • Suuremmilla vastuksilla voit hankkia lisää voimaa jalkoihin.
  • Käytettävät lihasryhmät: etu- ja takareidet sekä pakaralihakset.
  • Spinningpyörää voi käyttää kuka tahansa. Käyttäjäryhmänä on usein säännöllisesti liikuntaa harrastavat tai henkilöt, jotka ovat aikasemmin harrastaneet liikuntaa säännöllisesti ja haluavat hyvän ja vakaan kuntolaitteen.
  • Tutustu spinningpyöriimme täällä

Spinningpyörä

CROSSTRAINER

  • Parantaa ensisijaisesti kestävyyttä, mutta myös voimaa.
  • Käytettävät lihasryhmät: Useimmat vartalon lihaSryhmät, jalat, selkä ja kädet.
  • Crosstrainerilla harjoitellessa koko vartalon liikeradat ovat dynaamisia ja käyttäjäystävällisä.
  • Crosstrainer sopii kaikille oli kyseessä sitten aloittelija tai aktiivinen harrastaja.
  • Tutustu Crosstrainer-valikoimaamme täällä
Crosstrainer

STEPPERI

  • Parantaa kestävyyttä ja voimaa.
  • Käytettävät lihasryhmät: Pakaralihakset, reisilihakset sekä vatsan ja selän tukevat lihakset.
  • Sopii henkilöille, jotka haluavat lisätä voimaa jaloissa yhditettynä kestävyysharjoitteluun.
Stepperi

SOUTULAITE

  • Parantaa kestävyyttä ja voimaa.
  • Käytettävät lihasryhmät: Useat vartalon lihasryhmät, etureidet, pakaralihakset, selkä ja kädet.
  • Sopii kaikille oli kyseessä sitten aloittelija tai säännöllinen harrastaja. Vanhemmille ja muille henkilöille, joiden liikeradat ovat rajoitettuja, suositellaan mielummin crosstraineria tai kuntopyörää.
  • Tutustu soutulaitteisiimme täällä
Soutulaite

JUOKSUMATTO

  • Parantaa ensisijaisesti kestävyyttä.
  • Käytettävät lihasryhmät: Kaikki jalkojen lihakset, etu- ja takareidet, pakaralihakset sekä vatsan ja selän tukevat lihakset.
  • Sopii kaikille aloittelijoista säännöllisesti harjoitteleviin. Sopii myös esimerkiksi kuntouttamiseen ja laihduttamiseen.
  • Voit valita itsellesi sopivan vauhdin. Sopii niin juoksuun kuin kävelyynkin.
  • Lue opas juoksumaton valitsemisesta täällä
  • Tutustu juoksumattoihin täällä
Juoksumatto

KUNTOKESKUKSET

  • Tarkoitettu vahvistamaan ja rakentamaan lihaksia
  • Kuntokeskukset tarjoavat useita eri harjoitteluvaihtoehtoja, jotka kattavat useimmat lihasryhmät.
  • Tutustu kuntokeskuksiin täällä
Kuntokeskukset

Tervetuloa uudistuneille sivuillemme! Klikkaa tästä palataksesi vanhalle sivulle xxl.fi

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tilaa uutiskirje

Hyväksymällä suostut käyttöehtoihimme. Lue käyttöehdot tästä