Yleiset ehdot
XXL SPORTS & OUTDOOR OY:n VERKKOKAUPAN YLEISET EHDOT
XXL Sports & Outdoor Oy (”XXL”) ylläpitää kuluttajakauppaa palvelevaa verkkokauppaa xxl.fi-sivustolla, joka myy tuotteita Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Myyjän ja kuluttajan välisen kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvan ostotapahtumasta seuraavan sopimuksen toisena osapuolena toimii aina XXL.
Myyjänä toimivan XXL:n yhteystiedot ovat:
XXL Sports & Outdoor Oy (y-tunnus: 2541215-9)
Sähkötie 5, 01520 Vantaa
Sähköposti: asiakaspalvelu@xxl.fi
Verkkokaupan lisäksi XXL myy tuotteita myös myymälöidensä kautta.
Asiakas
XXL:n verkkokaupassa ostoksia tekevän kuluttajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotias voi tehdä verkkokaupassa ostoksia vain huoltajan suostumuksella. Ennen 30.9.2020 tilauksen tehneille asiakkaille on luotu automaattisesti käyttäjätili verkkokauppaan tilauksen teon yhteydessä. 30.9.2020 alkaen asiakkaan tulee rekisteröityä XXL Reward -jäseneksi, mikäli hän haluaa luoda verkkokauppaan käyttäjätilin. Käyttäjätililtä asiakas voi seurata mm. omaa tilaushistoriaansa. Käyttäjätiliin liittyvissä kysymyksissä asiakas voi olla yhteydessä XXL:n asiakaspalveluun.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä luovuttaa seuraavat tiedot:
- Nimi
- Osoite
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Henkilötunnus (laskulla tilattaessa)
Tilaus
Asiakkaan tulee tilauksen suorittamiseksi verkkokaupasta hyväksyä nämä yleiset ehdot. Osapuolten välille syntyy sopimus asiakkaan suorittaessa ostoksen XXL:n verkkokaupasta, missä yhteydessä asiakas myös vahvistaa tutustuneensa sekä näihin yleisiin ehtoihin että niissä mainittuihin muihin dokumentteihin ja hyväksyvänsä niiden sisällön. Tilauksen yhteydessä annettavien henkilö- ym. tietojen käsittelystä kerrotaan XXL:n tietosuojaselosteessa.
Vastaanotetusta tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on rekisteröinyt XXL:n verkkokaupassa. XXL toimittaa samaan sähköpostiosoitteeseen myös sekä tilauksen toimitusvahvistuksen että laskuasiakkaille laskun.
XXL varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty. Tällaisissa tapauksissa järjestelmä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen, vaikka tuotetta ei olekaan saatavilla. XXL:n asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä mahdollisimman nopeasti antaen asiakkaalle mahdollisuuden peruuttaa tilaus tai tarjoten virheellisen varastosaldon vuoksi korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen on saatavilla. Verkkokauppamme ostoskori ei ole varaava, joten tuotteiden hinnat ja saatavuus saattavat muuttua vaikka tuote olisikin ostoskorissa, mikäli hinnassa tai saatavuudessa tänä aikana tulee muutoksia.
XXL tekee kuluttajakauppaa, mistä johtuen se pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta asiakkaan tekemiä tilauksia, joiden sillä on oman harkintansa mukaisesti syytä epäillä päätyvän jälleenmyyntitarkoitukseen tai muuhun ei-yksityiskäyttöön.
Toimitusaika
Normaali toimitusaika on noin 2-4 arkipäivää siitä, kun XXL on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Pitkien pyhien aikaan, erikoistuotteiden osalta sekä suurten alennuskampanjoiden että XXL-tavaratalojen avajaisten yhteydessä tilauksen saapuminen saattaa kestää hieman kauemmin. Toimitusaika saattaa pitkittyä hieman myös asennusta vaativien tuotteiden (esim. sukset, pyörät) osalta.
Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita, joita ei tilaushetkellä ole XXL:n varastossa, toimitusaika on yleensä 14-30 päivää. Tilaustuotteilla tarkoitetaan tuotteita, jotka tilataan suoraan tavarantoimittajalta. Kun XXL saa asiakkaan tilauksen, tuote tilataan tavarantoimittajalta. Ennen tavarantoimittajan vahvistusta toimituksesta, XXL ei voi taata, että tuotetta on saatavilla.
Toimitusajoista ja niihin liittyvistä ehdoista löytyy lisätietoa täältä.
Hinnat
Hinnat, jotka esitetään XXL:n verkkokaupassa, sisältävät kaikki maksut (ALV, tulli ja vastaavat) lukuun ottamatta toimituskuluja, jotka riippuvat tilauksella olevista tuotteista ja halutusta toimitustavasta. Ilmoitetut hinnat eivät sisällä luottotilin perustamiskustannuksia tai maksullisesta toimitustavasta johtuvia kustannuksia.
Asiakas näkee kaikki yllämainitut maksut tarkemmin eriteltyinä ennen tilauksen hyväksymistä esitettävässä tilauksen yhteenvedossa. XXL pidättää oikeuden yllä ”Tilaus”-kohdassa mainittujen virheellisiin hintatietoihin perustuvien tilausten peruuttamiseen.
Maksaminen
Asiakas voi maksaa XXL:n verkkokaupassa eri maksutavoilla: korttimaksulla, verkkopankkimaksulle, laskulla sekä osamaksulla. Asiakkaalla kulloinkin käytettävissä olevat maksutavat vaihtelevat asiakkaan henkilötietojen mukaan.
Eri maksutapojen osalta noudatetaan XXL:n maksuehdot-sivulla kulloinkin ilmoitettavia ehtoja ja mahdollisia maksutapaan liittyviä kustannuksia. Valitessaan maksun laskulla tai osamaksulla, asiakas sitoutuu sopimussuhteeseen XXL:n maksupalveluja tarjoavan yhteistyökumppanin kanssa.
XXL varaa oikeuden olla tarjoamatta yllämainittua maksutapaa, mikäli kyseinen maksutapa ei toimi tilaushetkellä tai XXL:n yhteistyökumppani ei hyväksy valittua maksutapaa asiakkaan osalta.
Tarkemmat kuvaukset XXL:n maksuvaihtoehdoista ja linkit maksupalveluja tarjoavien yhteistyökumppaneiden ehtoihin löydät täältä.
Toimitustapa
XXL:n verkkokaupan tilaukset toimitetaan yhteistyökumppanin kautta. Asiakkaan valittavissa olevat toimitustavat ja niiden ehdot löytyvät täältä. XXL tarjoaa ilmaisen rahdin kaikille alle 35 kiloa painaville tilauksille, joiden loppusumma ylittää 50 euroa ja jotka voidaan toimittaa lähimpään yhteistyökumppanin toimipisteeseen (Ei koske pyöriä, suksia, hiihtosauvoja tai muita XXL:n kuljetusyhteistyökumppanin toimitusehtojen mukaiseksi suurikokoisiksi määriteltyjä paketteja). Toimituskulut vaihtelevat sekä tilauksen loppusumman, sisällön että valitun toimitustavan mukaan. Toimituksen kokonaiskulut ilmoitetaan aina jo tilausta tehtäessä.
Reilun Ostamisen säädökset
10.11.2023 alkanen yleiset ehtomme muuttuvat ja tulemme ottamaan käyttöön Reilun Ostamisen säädökset.
XXL voi estää asiakkaan käyttäjätiliä tekemästä ostoja xxl.fi-verkkokaupassa(kokonaan tai osittain), havaitessamme (tai epäillessämme) rikkomuksia Reilun Ostamisen säädöksiämme vastaan.
Jotta asiakas voi tehdä ostoksia xxl.fi-verkkokaupassa:
- Hänen tarkoituksenaan tulee olla tilattujen tuotteiden pitäminen. Tämä ei estä asiakasta käyttämästä laillista oikeuttaan katua ostostaan tai palauttaa ostoksiaan XXL:n avoimen ostopolitiikan mukaisesti.
- Asiakas ei voi yrittää petosta tai muutoin toimia tarkoituksenaan rikkoa sovellettavia lakeja.
- Asiakas ei voi tehdä jälleenmyyntiä ja esiintyä ostoja tehdessään (tarkoituksellisesti tai tahattomasti) kuluttajana.
- Asiakas ei voi painostaa tai uhkailla henkilökuntaamme esimerkiksi liittyen ostoksiin ja palautuksiin tai ollessaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Käytös, jota voimme pitää Reilun Ostamisen säädöstemme vastaisena:
- Liiallinen ja poikkeuksellinen ostosten ja/tai palautusten tekeminen, mikä viittaa siihen, että asiakas ei tilaa tarkoituksenaan pitää ostamiaan tuotteita.
- Jos asiakas tietoisesti tekee väärin esiintymällä kuluttajana aikoen myöhemmin markkinoida tai myydä tuotteita yrityksenä.
- Tuotteiden ostaminen valokuvia varten liiketoiminnan edistämiseen tai markkinointitarkoituksiin ja myöhemmin tuotteiden palauttaminen vetoamalla kuluttajan lailliseen oikeuteen palauttaa tuotteet tai XXL:n kuluttajien palautuskäytäntöihin.
- Yritys tehdä petoksia käyttämällä XXL:n asiakaslupauksia tarkoituksenaan saada Rewad-pisteitä, hyödyntää arvokuponkeja, lahjoja tai alennuksia - tai yritykset vedota tekaistuihin ostoksiin saadakseen korvauksia XXL:ltä.
- Jos asiakas käyttäytyy sopimattomasti esim. painostamalla tai uhkaamalla henkilökuntaamme ostosten ja palautusten yhteydessä saadakseen pidennetyn palautusajan ehtojemme ja sovellettavan kuluttajalainsäädännön vastaisesti.
- Yritykset tehdä petoksia palautusten yhteydessä esimerkiksi vaihtamalla alkuperäisiä etikettejä, tuote- tai hintalappuja tai esittämällä vääriä syytöksiä kadonneista palautuksista tai toimittamatta jääneistä tuotteista.
Reilun Ostamisen säädösten rikkomukset:
XXL:llä on oikeus estää tilausten tekeminen eikä sillä ole velvollisuutta solmia myyntisopimusta xxl.fi-verkkosivustollaan. XXL myy vain loppukäyttäjille, ja sitovat ostokset tehdään ja vahvistetaan vasta, kun XXL lähettää lopullisen tilausvahvistuksen ja asiakas saa kuittauksen XXL:n maksupalveluntarjoajalta. XXL voi kuitenkin estää asiakkaitaan tekemästä tilauksia, mikäli XXL:llä on perusteltu syy epäillä, että asiakas rikkoo Reilun käytön säädöksiämme. Reilun ostamisen säädöksiemme rikkominen voi johtaa asiakkaan tilitietojen estämiseen, mikä estää asiakasta tekemästä tilauksia verkkokassassamme jopa 1 vuoden ajan. Jos sama asiakas rikkoo reilun ostamisen säädöksiä uudelleen ensimmäisen tilitietojen estämisen jälkeen (1 vuosi) tilin tiedot voidaan estää jopa 3 vuodeksi.
XXL:n Reilun Ostamisen säädösten rikkomisen havaitseminen - yksityisyys ja tietoturva:
Arviointimme siitä, rikkooko asiakas Reilun Ostamisen säädöksiämme, perustuu useisiin syrjimättömiin kriteereihin. Nämä kriteerit ottavat huomioon järjestelmällisesti poikkeavan käyttäytymisen (kuten kuvattu aiemmin mainituissa kohdissa). Asiakastili, joka saatetaan estää tulevien tilausten tekemiseltä XXL.fi-sivustolla Reilun Ostamisen säädöksiemme rikkomisen vuoksi, voidaan tunnistaa henkilökuntamme tutkimusten tai järjestelmän sääntöjen avulla, jotka havaitsevat poikkeuksellisia ostamisen ja palauttamisen käyttäytymismalleja. Järjestelmän säännöt ja henkilökunnan tutkimus käsittelevät henkilötietoja tarkastellessaan osto- ja palautustaajuutta ja -ajankohtaa, tilauksen sisältöä, palautushistoriaa ja yrityksiä kiertää sääntöjä väärien henkilöllisyyksien avulla.
Lopullisen arvioinnin asiakastilin mahdollisesta estämisestä tekee aina henkilökuntamme. Mikäli tietosi asetetaan "mustalle listalle" ja olemme estäneet asiakkaan ostot, päätös koskee kyseistä henkilöä riippumatta tilistä tai sähköpostiosoitteesta. Päätöstä ei saa yrittää kiertää millään tavalla, esimerkiksi toisen henkilön nimissä toimimalla tai uuden asiakastilin luomisella samanlaisen käyttäytymisen jatkamiseksi - koska se merkitsee itsessään erillistä Reilun Ostamisen säädösten rikkomusta. Mikäli tilisi on estetty, et voi viedä uusia tilauksia loppuun verkkosivuillamme ja tulet saamaan error-viestin verkkosivujemme kassalla, mikäli yrität tehdä tilausta.
Tietojen säilyttäminen Reilun Ostamisen säädösten perusteella katsotaan olevan perusteltua ja oikeutettua, koska se on tarpeen säädösten ylläpitämiseksi sekä sen nykyisten ja tulevien väärinkäytösten estämiseksi. XXL pyrkii kuitenkin aina minimoimaan tietojen säilyttämisen tarpeen säilyttämällä vain ne tiedot, jotka ovat tarpeen Reilun Ostamisen säädösten tarkoituksen täyttämiseksi niiden voimassaoloaikana. XXL:n Reilun Ostamisen säädökset noudattavat aina yleistä tietosuoja- ja tietoturvasäädöksiä, joihin voit tutustua täällä.
XXL pyrkii aina käsittelemään mahdollisen Reilun Ostamisen säädöksiemme rikkomisen oikeudenmukaisesti ja tarkasti, mikäli meillä on perusteltu syy epäillä rikkomusta. Asiakkaalla on aina oikeus pyytää XXL:lää tarkistamaan arviointi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@xxl.fi
Asiakaslupauksemme
Vaihto- ja palautusoikeus
Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, mutta XXL tarjoaa asiakkailleen huomattavasti pidemmän 100 päivän palautusoikeuden alkaen siitä päivästä, kun tekee tilauksensa tai tavaratalon kassalla suorittaa ostoksensa.
Verkkokaupasta tilatun tuotteen palautus postitse on asiakkaalle maksutonta mikäli hän on rekisteröitynyt ostoksen XXL Reward -tililleen. XXL rajoittaa maksuttomien palautusten määrän kolmeen (3) palautukseen 12 kuukauden jaksossa. Kun maksuttomat palautukset on käytetty, vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta palautuksen toimituskulut.
Palautuksissa, joiden ostotapahtumaa ei ole rekisteröity XXL Reward-tilille vähennetään asaikkaalle palautettavasta summasta palautuksen toimituskulut.
Tavarataloon palauttaessa sekä verkkokaupasta että tavaratalosta ostettujen tuotteiden palauttaminen on maksutonta kaikille asiakkaillemme.
Vaihto- ja palautusoikeus koskee sellaisia tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja ne tulee palauttaa vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Myös kaikkien tuotteisiin liittyvien lappujen ja käyttöohjeiden tulee olla sekä mukana pakkauksessa että kiinni tuotteessa alkuperäisellä tavalla. Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei asiakkaalla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, on asiakkaalla kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuote ilman, että vaihto- tai palautusoikeus menetetään. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, jotka vaativat henkilökohtaista muotoilua/asennusta, kuten esimerkiksi sukset. Seurakaupan kustomoiduilla (painatetuilla) tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
Asiakkaan tulee vaihdon tai palautuksen yhteydessä todentaa tuotteen palauttaminen hyvitystä tai vaihtoa varten määräajassa, esim. kuljetusyhteistyökumppanin antamalla palautuskuitilla. Palautuksen ja vaihdon yhteydessä asiakkaan tulee aina tehdä palautuksesta asianmukainen palautusilmoitus omilla sivuillaan tai anonyymisti verkkosivuillamme. Poikkeustapauksissa palautusilmoituksen voi tehdä myös paperisella lomakkeella, joka on lähetetty palautuksen mukana. Mikäli palautusilmoitusta ei ole tehty, voidaan palautus jättää hyväksymättä. Tilauksen voi palauttaa/vaihtaa ilmaiseksi XXL tavaratalossa, jolloin asiakkaan tulee ilmoittaa vähintään tilausnumeronsa. Asiakas on vastuussa tuotteista niiden vaihtoon tai hyvittämiseen liittyvän palautuksen yhteydessä. XXL edellyttää, että asiakas ottaa aina kuitin palauttaessaan tuotteita kuljetusyhteistyökumppanin kautta ja pitämään sen tallessa siihen saakka, kunnes XXL on käsitellyt palautuksen.
Palautuksessa tulee käyttää sitä pakkauslaatikkoa, jossa tuote on vastaanotettu. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli alkuperäinen pakkaus ei ole enää tallessa. Asiakas ei saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä tuotteen alkuperäiseen pakkaukseen tai laatikkoon (esim. kenkälaatikko). XXL ei ole vastuussa palautettavan tuotteen vahingoittumisesta asiakkaan huolimattoman ja näiden ehtojen vastaisen menettelyn seurauksena ja on oikeutettu perimään asiakkaalta XXL:lle siitä seuraavat kustannukset.
Mikäli XXL ei hyväksy palautusta, tuote lähetetään takaisin asiakkaalle hänen kustannuksellaan. XXL:n vastaanotettua palautuksen ja sen hyväksymisen jälkeen XXL tai XXL:n yhteistyökumppani palauttaa maksun asiakkaan käyttämällä maksutavalla 30 päivän kuluessa siitä, kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty.
Mikäli asut Suomen ulkopuolella, tulee palautus kuitenkin suorittaa vierailemalla missä tahansa XXL-tavaratalossa Suomessa tai jättämällä palautus Postin toimipisteeseen yllä kuvatun mukaisesti. XXL ei vastaa ulkomailta tai Ahvenanmaalta lähetetyistä palautuksista.
Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä XXL:lle, on XXL oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 19,90 euron arvosta. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluun sähköpostitse, tai asiakkaan omilla sivuilla sähköisen palautuslomakkeen kautta.
Tarkemmat vaihtoa tai palautusta koskevat toimintaohjeet löytyvät täältä.
100 % tyytyväisyystakuu
Jos asiakas ei ole täysin tyytyväinen XXL:ltä ostettuun tuotteeseen, XXL Reward -jäsen voi vaihtaa sen yhden kerran toiseen saman tuoteryhmän tuotteeseen 30 päivän kuluessa tilauksen ostopäivästä, vaikka ostettua tuotetta olisi käytetty. Tyytyväisyystakuu koskee ainoastaan vaatteita, kenkiä sekä tennis-, sulkapallo- ja padelmailoja. Tyytyväisyystakuu ei koske yksilöityjä seurakaupan tuotteita. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa ostamansa kalliimman tuotteen edullisempaan tuotteeseen, XXL ei hyvitä tuotteiden hintaerotusta takaisin. Mikäli asiakas valitsee alkuperäistä kalliimman tuotteen, maksaa asiakas pelkän tuotteiden hinnan erotuksen. Tyytyväisyystakuu on voimassa vain XXL Reward -jäsenille 30 päivää ja vaihto tehdään alkuperäistä kuittia vastaan. Tyytyväisyystakuu ei koske luvanvaraisia aseita eikä ammuksia. Tyytyväisyystakuun nojalla vaihdettuja tuotteita ei voi palauttaa.
Tarkemmat 100% tyytyväisyystakuun alaista vaihtoa koskevat toimintaohjeet löytyvät täältä.
Hintalupaus
XXL tarjoaa asiakkailleen sekä myymälästä että verkkokaupasta ostettavia tuotteita koskevan hintalupauksen. Mikäli asiakas löytää ostohetkellä tuotteen muualta edullisemmin, XXL myy tuotteen asiakkaalle tähän edullisempaan hintaan alla määriteltyä dokumentaatiota vastaan. Saadakseen hintalupauksen mukaisen hinnan, asiakkaan tulee olla yhteydessä XXL:ään välittömästi ostohetkellä. Hintalupausta ei voi hyödyntää jälkikäteen.
Hintalupaus ei koske XXL:n omia kampanjoita, luvanvaraisia aseita, seurakauppaa ja kuluttajalle henkilökohtaisesti annettuja tarjouksia.
Hintalupauksen tarkemmat ehdot löytyvät täältä.
Asiakaslupauksemme päivittyivät 1.3.2023. Tätä aiemmin tehtyihin ostoksiin pätee 28.2.2023 voimassa olleet asiakaslupauksemme asianmukaista dokumentaatiota vastaan.
Tuotteiden takuu
Tuotteiden takuu määräytyy tuotekohtaisesti niiden valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Kyseiset takuuehdot löytyvät joko tuotteen pakkauksesta tai valmistajan pakkauksessa osoittamasta verkko-osoitteesta.
Reklamaatio
Pyydämme asiakkaita aina ensisijaisesti ottamaan kaikissa tuotteita koskevissa reklamaatiotilanteissa yhteyttä XXL-tavarataloon tai sähköpostitse XXL:n asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@xxl.fi). Asiakkaan tulee reklamaation yhteydessä kertoa tilausnumero, mikä tuote on kyseessä sekä mikä tuotteessa on vikana. Pyydämme liittämään mahdolliset kuvat reklamaatiosähköpostiin. Asiakkaan tulee ottaa huomioon, että reklamaatio voidaan tehdä tuotteesta, joka on sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallinen, eikä esimerkiksi vaurioitunut normaalin kulumisen tai pitkän käyttöiän seurauksena. Reklamaatio tulee tehdä mahdollisimman nopeasti siitä, kun virhe ilmenee.
XXL käsittelee reklamaatioasiat 30 päivän kuluessa näiden ehtojen mukaisen reklamaation vastaanottamisesta. XXL vastaa kaikista hyväksytystä reklamaatiosta koituvista kuljetuskustannuksista.
Reklamaatiotapauksissa yrityksellä on oikeus korjata vika, jos se tarjoutuu viipymättä ostajan ilmoitettua virheestä vian korjaamaan ja korjaaminen tapahtuu kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.
Mikäli asut Suomen ulkopuolella tai Ahvenanmaalla, tulee reklamaatio kuitenkin suorittaa vierailemalla missä tahansa XXL-tavaratalossa Suomessa tai postittamalla reklamaatio Postin toimipisteeltä Manner-Suomesta.
HUOM!
Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista asiakkaan tulee seitsemän päivän kuluessa tehdä reklamaatio sekä suoraan XXL:lle että Postille (http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/lomakkeet/vahingoittunut-lahetys.html).
Henkilötiedot
XXL vastaa siitä, että kaikki henkilötiedot, jotka annetaan tilauksen yhteydessä, käsitellään henkilötietolain asettamien vaatimusten mukaisesti. Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas suostuu siihen, että XXL saa säilyttää sen tietosuojaselosteessa määritellyt asiakkaan tiedot. XXL:n lisäksi asiakkaan tietoja voi käsitellä ne yhteistyökumppanimme, joita tarvitaan asiakkaan suorittaman tilauksen läpivientiin. XXL:n yhteistyökumppaneina toimivat esimerkiksi DIBS payment services, arvato Finance ja Klarna.
Huomioi, että joitakin henkilötietoja käsitellään suostumuksen perusteella esimerkiksi markkinoinnissa, mukaan lukien uutiskirje ja yhteydenotot. Liittymällä XXL Reward -jäseneksi hyväksyt tällaisen henkilötietojesi käsittelemisen. Katso alta, miten henkilötietojasi tullaan käsittelemään tässä yhteydessä.
Mikäli olet tehnyt tilauksen XXL.fi-verkkokaupasta ennen uuden GDPR-henkilötietoasetusten voimaantuloa 25.5.2018, saatat edelleen saada tarjouksiamme sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä, vaikka et olisi rastittanut valintaruutua markkinointiviestien vastaanottamiseksi. Uusien asetuksien myötä et tule saamaan markkinointiviestejämme, mikäli et ole niitä itse aktiivisella toimenpiteellä valinnut.
XXL:n asiakkaiden henkilötietojen käsittelyä koskeva tietosuojaseloste löytyy täältä.
Force Majeure
XXL ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen, kuten esimerkiksi lain muutoksien, hallituksen toimien, lakon, sabotaasin, tulipalon, tulvan, luonnonkatastrofin, sodan, terrorismin tai vaikutuksiltaan vastaavien aiheuttamista ongelmista. XXL:n velvollisuus täyttää kauppasopimus keskeytyy tällaisen olosuhteen vallitessa. Mikäli kyseessä oleva ylivoimainen este vallitsee yli 2 kuukautta (60 päivää), XXL:llä on oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman korvausvelvollisuutta. Mikäli asiakas on ehtinyt suorittaa maksun XXL:lle, palauttaa se suorituksen asiakkaalle.
Muuta
XXL:llä on oikeus muuttaa näitä ehtoja ja se sitoutuu ilmoittamaan kaikista näitä ehtoja koskevista muutoksista verkkosivuillaan vähintään 30 päivää ennen niiden voimaantuloa.
Asiakkaan ja XXL:n väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, jonka soveltuvilla pakottavilla kuluttajasuojalainsäädännön määräyksillä on aina etusija näihin ehtoihin nähden.
Mahdolliset XXL:n ja asiakkaan väliset riitaisuudet pyritään aina selvittämään pääsääntöisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sopimukseen neuvotteluteitse, voidaan asia viedä joko kuluttajariitalautakunnan tai vastaajan kotipaikan tuomioistuimen ratkaistavaksi.
Ilmoitus suunnitellusta muutoksesta asiakaslupauksiimme 5.1.2024
Vaihto- ja palautusoikeus
7.2.2024 alkaen XXL tarjoaa verkkokaupan varastoon palautettuihin ostoihin maksuttoman palautusoikeuden vain Reward -jäsenilleen. Reward -jäsenten maksuttomien palautusten määrä tullaan rajaamaan kolmeen (3) palautuskertaan 12 kuukauden jaksossa.
Ts. 7.2.2024 alkaen XXL tulee veloittamaan verkkokaupan varastoon palautettujen ostojen toimituskulut asiakkaalta, mikäli ostoa ei ole rekisteröity tämän Reward-tilille tai mikäli maksuttomien palautusten määrä on ylittynyt 12 kuukauden seurantajaksossa.
Muutos koskee ostoja, jotka on tehty 7.2.2024 tai sen jälkeen.
Muutos ei vaikuta tavarataloissa tehtyjen palautusten ehtoihin tai käytäntöihin, vaikka palautettava tuote olisi ostettu verkkokaupastamme.