Vaihto ja palautus

TARJOAMME SINULLE 100 PÄIVÄN VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUDEN *, ALKAEN OSTOPÄIVÄSTÄ.

Mikäli tilaamaasi tuote tai tuotteet eivät osoittaudukaan mieleisiksi, voit palauttaa osan tilauksesta tai vaikkapa koko tilauksen takaisin meille.
Sopimusnumeromme postin kanssa on 640146.

Kuinka voin palauttaa/vaihtaa tuotteen?

A. Voit tehdä palautuksen lähimpään XXL tavarataloon
Ota palautettava tuote kokonaisuudessaan mukaan sekä tuotteen ostokuitti tai FI_-alkuinen tilausnumero.

Verkkokaupasta ostettujen ja maksettujen tilauksien palautuksia emme hyvitä tavarataloissamme. Klarna hoitaa rahojen palautuksen, kun saa XXL:tä tiedon palautuksesta.


B. Voit palauttaa tuotteen myös veloituksetta postitse

1. Tulosta palautuslomakkeemme täältä

  • Tuotteen numeron löydät tuotesivun url-linkistä, esim. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/citypyorat/tunturi-amelie-white/p/1103850_1_style. Tässä tapauksessa tuotekoodi olisi 1103850.
  • Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa vaaditut tiedot selkeällä käsinkirjoituksella tyhjälle paperille.

2. Pakkaa tuotteet
Pakkaa tuotteet huolellisesti siihen pakettiin (esim. XXL-laatikko), jossa ne sinulle toimitettiin. Ethän tee merkintöjä tuotteiden alkuperäispakkauksiin (esim. kenkälaatikko). Laita palautuslomake pakkaukseen ja sulje paketti.

3. Vie paketti lähimpään Postin toimipisteeseen
Kerrothan kyseessä olevan asiakaspalautus XXL Sports & Outdoor Oy:lle. Sopimusnumeromme on 640146.

4. Ota talteen Postilta saamasi palautuskuitti
Asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä.


******************


Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä

Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, jotta ne voidaan myydä uudestaan. Sinulla on myös mahdollisuus vaihtaa toiseen, saman hintakategorian tuotteeseen. Huomioithan: mikäli haluat vaihtaa tuotteen ja olet valinnut maksutavaksi laskun, lasku tulee maksaa normaalin laskulla olevan eräpäivän puitteissa. Mikäli vaihto ei syystä tai toisesta onnistu, hyvitämme tuotteen arvon takaisin sinulle.** Mikäli jo ennen laskun eräpäivän umpeutumista tiedät, että haluat palauttaa osan tuotteista, olethan yhteydessä suoraan Klarnaan.

Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin sinulle ja joudumme myös veloittamaan sinulta rahtikustannukset.

Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään. Tämä ei kuitenkaan koske esim. hygieniatuotteita tai elintarvikkeita.

Haluatko uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti?

Palautuksien käsittely kestää noin pari viikkoa. Emme voi varata vaihtotuotteita asiakkaille valmiiksi, joten mikäli haluat varmasti saada uuden tuotteen sopivassa koossa, suosittelemme sinua tekemään uuden tilauksen. Näin saat uuden tuotteen myös nopeammin. Mikäli uuden tuotteen hinta on nyt kalliimpi kuin alkuperäisellä tilauksellasi, laita viestiä asiakaspalveluumme ja selitä tilanne, niin muutamme uuden tuotteen hinnan alkuperäiseksi. Lähetäthän asiakaspalveluun sekä uuden, että vanhan FI-tilausnumerosi. Tämän jälkeen voit tehdä pelkän palautuksen epäsopivasta tuotteesta.

Huomioithan, ettet saa teipata, kirjoittaa tai liimata mitään ylimääräistä alkuperäispakkaukseen (esim. kenkälaatikko)!

Alkuperäispakkauksella tarkoitetaan sitä pakkausta, jossa tuote on, eli esimerkiksi kenkälaatikkoa (ei siis päällilaatikkoa, eli "XXL"-laatikkoa"). Huomioithan myös, että sinun tulee lähettää palautettavat tuotteet siinä paketissa (esim. XXL-laatikko), jossa ne on sinulle lähetetty. Mikäli alkuperäinen laatikko ei ole enää tallessa, sinun tulee lähettää tuotteet vastaavanlaisessa paketissa. Tällöin sinun tulee kirjoittaa laatikon kylkeen tilausnumerosi, esim. FI_00961245.

Paketin postitus

Sinun ei tarvitse kirjoittaa pakettiin erillisiä osoitetietoja. Riittää, että viet paketin Postin postitoimipisteeseen ja kerrot kyseessä olevan asiakaspalautus XXL Sports & Outdoor Oy:lle ja sopimusnumeromme 640146.

Otathan palautuksesta saamasi kuitin talteen siihen saakka, kunnes olet saanut palautuksesta vahvistuksen. Huomioithan, että asiakas on aina vastuussa palautuslähetyksestä emmekä vastaa kadonneista paketeista, mikäli asiakkas ei pysty todentamaan palautusta vastaanotetuksi, esimerkiksi palautuskuittia näyttämällä.

Palautukset ja vaihdot pyritään käsittelemään 30 päivän kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut lähetyksen.

Suksipakettien palautus

Mikäli haluat palauttaa osan suksipaketista (eli rahat takaisin), tulee paketti palauttaa kokonaisuudessaan

  • Jos kuitenkin haluat palauttaa vain osan, on pitämäsi tuote siinä tapauksessa normaalihintainen ja tämä tulee ottaa huomioon palautusta tehdessä.
  • Poraamalla asennettuja suksi+side –settejä ei voi palauttaa. Tutustuthan tyytyväisyystakuuseemme täällä; www.xxl.fi/asiakaslupaukset .
  • Huomioithan ettemme hyvitä suoritettuja palveluja kuten suksien voitelua

Suksipakettien osia voi vaihtaa

  • Sukset, joissa on poraamalla asennetut siteet eivät ole hyväksyttävä palautus, mutta voit vaihtaa sukset toisiin suksiin tyytyväisyystakuumme nojalla, mikäli ostoksesta on aikaa max. 30 päivää
  • Poraamattomien suksien pituuden/jäykkyyden vaihto on mahdollinen ihan tavallisena vaihtona
  • Paketissa olevien monojen koon vaihto on mahdollinen

Niiden tuotteiden palautus, joita voi tilata vain kotiinkuljetuksella

Haluatko palauttaa sellaisia tuotteita, jotka suuren kokonsa vuoksi toimitetaan vain kotiinkuljetuksena? Siinä tapauksessa pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@xxl.fi. Sisällytä sähköpostiisi tilausnumerosi sekä puhelinnumerosi, niin voimme sopia noudon tilaamisesta. Posti on sinuun yhteydessä, jotta voitte sopia molemmille sopivan noutoajan. Mikäli haluat palauttaa tuotteen tyytyväisyystakuuvaihdon vuoksi, tulee paketti toimtitaa omatoimisesti postiin.

Mikäli paketin olisi voinut tilata muullakin toimitustavalla kuin kotiinkuljetuksella, mutta olet itse halunnut toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, tulee paketti palautustilanteessa viedä Postiin, sille ei tilata kotoa noutoa.

Kun palautuksesi on käsitelty

*Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun ja olet palauttanut kaikki tuotteet, Klarna lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostitse, että laskusi on poistettu.

*Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun ja olet palauttanut osan tuotteista, Klarna lähettää sinulle korjatun laskun sähköpostitse.

*Mikäli olet jo maksanut tilauksesi, Klarna saattaa tiedustella tilitietojasi sähköpostilomakkaalla. Mikäli heillä on jo tili- tai korttitietosi, he palauttavat rahan automaattisesti sinulle, etkä tällöin saa heiltä mitään erillistä sähköpostia asiasta.

Huomioithan, että olet itse vastuussa tavarastasi palauttaessasi/vaihtaessasi sitä. Tuotteen tulee käyttämätön ja se tulee palauttaa vahingoittumassa alkuperäispakkauksessa. Kaikki tuotteen mukana tulleet, tuotteeseen liittyvät laput ja ohjeet tulee olla mukana. Tuote ei voi olla likainen, eikä siinä saa olla minkäänlaisia käytön jälkiä, esimerkiksi hiuksia, jotta se voidaan myydä uudelleen.

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista

Huomioihan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan noudetuksi, kun se sisältää palautuslomakkeen. 1.4.2015 alkaen olemme veloittaneet 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Postista Postin antaman säilytysajan puitteissa. Toinen vaihtoehto on ilmoittaa XXL.n asiakaspalveluun sähköpostitse, että aiot jättää paketin noutamatta. Ollessasi yhteydessä XXL-asiakaspalveluun, otsikoihan viestisi seuraavalla tavalla: "Noutamaton paketti + FI_XXXXXXXX (tilausnumero)" Huomioithan, että sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun ennen, kuin paketti lähtee palautumaan XXL:lle

Meillä asioiminen on yksinkertaista, ja me haluamme varmistaa, että olet tyytyväinen ostotapahtumaasi!

*Vaihto- ja palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, yksilöityjä tuotteita esimerkiksi painatukset seurakaupassa, asennettuja suksia eikä luvanvaraisia aseita ja ammuksia. Emme myöskään palauta suoritettuja palveluja kuten suksien voiteluita taikka luistinten teroituksia. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön.

**Mikäli olet tilannut tuotteesi "OTA3MAKSA2, tarjoamme edullisimman" -kampanjan avulla ja päätät palauttaa osan tuotteista, jäljelle jäävät tuotteet muuttuvat maksullisiksi. Esimerkiksi: tilauksellasi on kengät á 90€, housut á 65€ sekä paita á 40€, paita tulee ilmaiseksi. Mikäli kuitenkin päätät palauttaa esimerkiksi kengät, paita palautuu normaalihintaiseksi ja sinulle palautetaan ainoastaan paidan ja kenkien hinnan erotus. Tämä koskee myös muita pakettitarjouksia, kuten suksipaketteja. Mikäli palautatte esimerkiksi suksipaketista monot, muuttuvat muut paketin tuotteet normaalihintaisiksi.

Tervetuloa uudistuneille sivuillemme! Klikkaa tästä palataksesi vanhalle sivulle xxl.fi

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tilaa uutiskirje

Hyväksymällä suostut käyttöehtoihimme. Lue käyttöehdot tästä