Usein kysytyt kysymykset

TILAUS

Onko ostoskori varaava?

Ostoskorimme ei ole varaava, jonka vuoksi tuotteiden saatavuus ja hinta saattaa muuttua sillä aikaa, kun ostos on ostoskorissa.

Mistä saan tilausvahvistuksen?

Kun tilauksesi on mennyt läpi onnistuneesti, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet rekisteröinyt tilauksen yhteydessä. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansiosi.

Minulla on vaikeuksia saada tilaukseni läpi onnistuneesti, mitä teen?

Mikäli sinulla on ongelmia tilauksen tekemisessä, se voi riippua useista eri asioista. Yleisin syy on kuitenkin se, että verkkosivustomme ei tue käyttämääsi verkkoselainta. Suosittelemme sinun kokeilevan ensimmäiseksi jotain muuta verkkoselainta: Mozilla Firefox sekä Google Chrome toimivat yleensä hyvin sivustollamme. Tarkistathan myös, että sinulla on päivitetty versio Java-ohjelmistosta. Mikäli olet yrittänyt tehdä tilausta mobiililaitteella siinä onnistumatta, suosittelemme sinua tekemään tilauksesi tietokonetta käyttäen.

Myös turhan tiukka palomuuri tai suojausasetukset saattavat vaikeuttaa tilauksen tekoa.

En saa valittua maksutavaksi laskua?

Mikäli järjestelmä ei anna maksuvaihtoehdoksi laskua, pyydämme sinua olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun. Klarnan yhteystiedot löydät täältä.

Voinko itse muuttaa tilaustani tai lisätä sille tuotteita?

Valitettavasti et voi itse muuttaa tai peruuttaa tilaustasi tai lisätä tuotteita tilaukseesi sen teon jälkeen. Mikäli haluat muuttaa jotakin tilauksellasi, otathan ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@xxl.fi. Se, pystymmekö tekemään muutoksia tilauksellesi riippuu siitä, kuinka pitkälle tilauksesi on jo edennyt. Varastomme voi pakata tilaukset jopa puolessa tunnissa.

Emme voi valitettavasti lisätä tuotteita tilaukselle turvallisuussyistä.

Voiko tilauksia yhdistää?

Emme valitettavasti voi yhdistää eri tilauksia samaan pakettiin.

Voiko tilaustani peruuttaa?

Jos tilauksesi keräystä ei ole vielä aloitettu, voit peruuttaa tilauksesi. Robottijärjestelmä hoitaa tavaroiden poiminnan ja pakkauksen varastossamme ja mikäli tilauksenne on otettu automaattiseen poimintaan, ei meillä ole enää mahdollisuutta peruuttaa tilauksia.

Mikäli haluat peruttaa tilauksesi, otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@xxl.fi ja otsikoithan sähköpostisi ”Peruutus + tilausnumerosi (esim. FI_0012345)”.

Voiko yritys tehdä tilausta verkkokaupasta?

Yritys voi tehdä tilauksia Klarnan kautta. Valitsethan kassalla kohdan "YRITYS" syöttäessäsi tilaajan tietoja. Huomioithan, että laskulla tilattessa Klarna suostuu toimittamaan tuotteen ainoastaan siihen osoitteeseen, johon yrityksen y-tunnus on rekisteröity.

Voiko Ahvenanmaalta tehdä tilauksia?

Valitettavasti emme voi toimittaa tilauksia Ahvenanmaalle.

MAKSAMINEN

Miten laskulla maksaminen toimii?

Kun tilauksesi on mennyt onnistuneesti läpi ja olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, saat laskun rekisteröimääsi sähköpostiosoitteeseen maksujärjestelijämme Klarna Groupin kautta.

Mikäli valitsen maksutavaksi laskun, paljonko on laskutuslisä?

Klarna Groupin laskuilla ei ole laskutuslisää.

Olen saanut aiheettoman maksumuistutuksen. Mitä teen?

Oletko saanut mielestäsi aiheettoman maksumuistutuksen laskutusyhtiöltämme? Oletko vastaanottanut maksumuistutuksen sellaisesta tavarasta / sellaisista tavaroista, jotka olet palauttanut tai lähettänyt vaihdettavaksi? Huomioithan palautusten käsittelyajan, joka on noin kaksi viikkoa.

Otathan yhteyttä Klarnaan, heidän yhteystietonsa löydät täältä: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Olen maksanut laskuni, mutta sain silti maksumuistutuksen?

Mikäli olet maksanut laskusi viimeisenä eräpäivänä, voi olla, ettei maksuasi ole ehditty rekisteröidä ennen kuin muistutus on lähetetty. Huomioithan, että maksumuistutukset lähetään automaattisesti.

Otathan yhteyttä Klarnaan, heidän yhteystietonsa löydät täältä: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Olen saanut maksumuistutuksen sellaisesta tilauksesta, jota en ole vielä edes vastaanottanut?

Otathan yhteyttä Klarnaan, heidän yhteystietonsa löydät täältä: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Mitä teen, jos olen hukannut laskuni?

Voit hakea laskusi Oma Klarnasta. Voit olla yhteydessä myös Klarnan asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot löydät täältä: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Mitkä maksukortit hyväksytte?

Meillä voit maksaa kaikkien suomalaisten pankkien debit- ja credit-korteilla.
Tarkemmin aiheesta täällä: www.xxl.fi/maksuehdo

Kortilla maksaminen

Kortilla maksettaessa veloitamme tilauksen arvon kortiltasi välittömästi tilauksen tehtyäsi. Voimme silti mahdollisuuksien mukaan tehdä muutoksia tilauksellesi ennen kuin se on lähetetty ilman, että se vaikuttaisi maksamiseen, kunhan tilauksesi loppusumma ei nouse. Jos esimerkiksi poistat yhden tuotteen tilaukseltasi, Klarna paluttaa tuotteen arvon takaisin kortillesi noin viikon kuluessa.

Voinko maksaa tilaukseni osamaksulla?

Tarjoamme verkkokaupassa mahdollisuuden maksaa erämaksuna. Huomioithan, että Klarna arvioi tapauskohtaisesi, onnistuuko laskutus.

Voinko maksaa/ostaa lahjakortilla verkkokaupassa?

Valitettavasti verkkokaupassamme ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta maksaa tuotteita lahjakortilla. Lahjakortteja voi käyttää vain tavarataloissamme. Voit ostaa lahjakortin myös täältä.

Voinko muuttaa laskuni eräpäivää?

Jos laskusi eräpäivä ei ole vielä ylittynyt, Klarna tarjoaa mahdollisuuden muuttaa eräpäivää Klarnan kautta täältä.

TOIMITUS

Mitä eri toimitustapoja teillä on?

Voit valita toimitustavaksi noudon tavaratalosta, kotiinkuljetuksen tai noudon Postin toimipisteestä. Toimitustavat vaihtelevat tilauksen sisällöstä riippuen. Tarkemmin aiheesta täältä: https://www.xxl.fi/Toimitusehdot

Kotiinkuljetuksen toimitusajankohta

Kuljetusyhtiö ottaa sinuun yhteyttä, jotta voitte sopia toimitusajan.

Mistä toimipisteestä voin hakea pakettini?

Voit valita toimipisteen kassalla.

Kuinka pitkä toimitusaika teillä on?

Toimitusaikamme on yleensä 2-5 arkipäivää koko maassa. Tämä sisältää tilauksen pakkauksen, lähettämisen sekä toimituksen. Asennettavilla/esisäädettävillä tuotteilla (esim. pyörät, sukset) on hieman normaalia pidempi toimitusaika. Lisäksi suuret mainoskampanjat ja saattavat hidastaa toimituksia.

Huom! Suurissa tilauksessa varaamme oikeuden muutamaa päivää normaalia pidemmälle toimitusajalle. Varastohenkilökuntamme työskentelee aina parhaansa mukaan tilauksesi parissa, jotta se saataisiin matkaan mahdollisimman nopeasti.

Lisäksi myös tilaustavaroilla on pidempi toimitusaika (2-5 viikkoa). Toimitusaika riippuu täysin tavarastoimitajan varastotilanteesta. Mikäli tuote on tilaustuote, on tämä mainittu erikseen tuotteen omalla sivulla.

Paljonko rahti maksaa?

Rahtimaksut löydät täältä.

Mitä tapahtuu, jos en hae pakettiani Postin toimipisteestä 14 päivän kuluessa?

Tilaustasi säilytetään Postin toimipisteessä 14 päivää, jonka jälkeen se lähetetään automaattisesti takaisin meille. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi, sinun tulee siis hakea pakettisi ja palauttaa se meille käyttäen sähköistä vaihto-/palautuslomakettamme. Jos paketti jätetään noutamatta, emmekä saa sinulta ilmoitusta asiasta (ennen kuin tilaus on lähtenyt takaisin), XXL perii siitä 19,90 euron arvosta käsittelykuluja.

Mitä tapahtuu, jos en hae pakettiani XXL myymälästä 14 päivän kuluessa?

Säilytämme tilaustasi myymälöissämme 14 vuorokautta, jonka jälkeen lähetämme tämän takaisin varastollemme. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli et pääse noutamaan pakettiasi.

Mikä on tilaukseni tilanne? Missä tilaukseni viipyy?

Toimitusvahvistuksessa saamanne linkin kautta voitte seurata paketin kulkua. Huomioittehan, että keskusvarastomme sijaitsee Ruotsissa ja seurantatunnus alkaa toimia paketin saavuttua Suomeen.

Tilauksestani toimitettiin vain osa, onko loput tulossa?

Tilauksemme toimiteaan useammasta varastosta ja tilauksesi saatetaan toimittaa useammassa paketissa ja useampana lähetyksenä. Saat tiedon pakettisi toimitustavasta toimitusvahvistuksessa. Mikäli tilauksesti loppuosaa ei kuulu muutaman päivän kuluessa ensimmäisen lähetyksen vastaanottamisesta, olethan yhteydessä asiakaspalveluuumme: asiakaspalvelu@xxl.fi

VAIHTO, PALAUTUS JA REKLAMAATIO

Onko kaikilla tuotteilla vaihto-/palautusoikeus?

Vaihto-/palautusoikeus koskee kaikki muita tuotteita paitsi yksilöllisesti asennettuja tuotteita kuten suksia, uima- ja alusasuja sekä luvanvaraisia aseita ja ammuksia. Vaihdettavan/palautettavan tuotteen tulee olla käyttämäton. Verkkokaupastamme tilatuilla uima- ja alusasuilla on palautusoikeus.

Voiko alennustuotteita palauttaa?

Kyllä voi.

Voiko alennustuotteita vaihtaa?

Voit vaihtaa alennustuotteen toiseen kokoon samaan hintaan.

Palautan tuotteita ja Klarnan laskuni on maksamatta. Kuinka toimin?

Voit ilmoittaa palautuksesta kätevästi suoraan Klarnalle, jolloin laskusi laitetan taukotilaan kunnes palautuksesi on kirjautunut.

Mitä minun tulee tehdä, jos haluan reklamoida tuotteen?

Reklamaatio-ohjeemme löydät täältä: https://www.xxl.fi/Reklamaatiot.

Pakettini oli vahingoittunut vastaanottaessani sen. Mitä teen?

Mikäli huomaat välittömästi pakettia hakiessasi sen olevan vaurioitunut, pyydämme sinua ilmoittamaan siitä välittömästi paikanpäällä Postille tai verkossa sekä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@xxl.fi.
Reklamaatio Postille tulee tehdä seitsämän päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta.

Mitä jos olen vastaanottanut tuotteen, jota en ole tilannut?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@xxl.fi, ja kerro tilausnumerosi sekä minkä tilauksellesi kuulumattoman tuotteen olet vastaanottanut. Kerrothan myös, mikäli toimitukseltasi puuttuu jokin tuote.

Miten voin palauttaa/vaihtaa pakettini?

Sinulla on oikeus vaihtaa tai palauttaa tuotteesi 100 päivän sisällä. Tarkemmat ohjeet palautukseen liittyen löydät täältä: https://www.xxl.fi/Vaihto-ja-palautus

Mikä on alkuperäispakkaus?

Alkuperäispakkauksella tarkoitamme sitä pakkausta, jossa tuote on, esimerkiksi kenkälaatikkoa.

Miten minun tulee pakata tuotteet, jotka palautetaan teille?

Sinun tulee palauttaa tuotteesi alkuperäisessä pakkauksessa. Mikäli tämä ei ole mahdollista, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@xxl.fi, tarkempia ohjeita varten.

Palauttaessasi tuotteita, sinun tulee pakata tuotteet mahdollisimman samalla tavalla, kuin ne olivat pakattu vastaanottaessasi tilauksen. Huomioithan, ettet saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä pakettiin. Huomioithan, että asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä.

Voinko jättää palautuspaketin mihin tahansa postitoimisteeseen?

Kyllä voit. Et tarvitse erillistä palautuspakettikorttia, riittää, että sanot palauttavasi tuotteen XXL:lle ja sopimusnumeromme 640146. Muista ottaa palautuksesta kuitti talteen sillä asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä!

Mitä, jos palautustani/reklamaatiotani ei hyväksytä?

Palautamme tuotteen sinulle, emmekä siten voi lähettää sinulle uutta tuotetta tai hyvittää rahoja tilillesi.

Milloin saan palautuksestani rahat takaisin tilille?

Klarna palauttaa rahat sinulle noin parin viikon kuluessa siitä, kun palautus on käsitelty.

TUOTEKYSYMYKSET

En löydä koko-opasta, mitä teen?

Olemme lisänneet koko-oppaan suurimmalle osalle tuotesivuista. Linkin oppaaseen löydät kokovalikon alta. Mikäli haluamastasi tuotteesta ei ole koko-opasta saatavilla etkä ole varma oikeasta koosta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löytyykö nettikaupassanne olevaa tuotetta myös tavarataloistanne?

Pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä siihen tavarataloon, jossa haluaisit asioida. Löydät tavaratalojen yhteystiedot täältä.

Mistä löydän tuotteen tuotenumeron?

Tuotenumeron löydät URL-osoitteesta, esimerkiksi: http://www.xxl.fi/vaatteet/naisten-vaatteet/takit/vapaa-ajan-takit/didriksons-janeth-jacket-naisten-takki/p/1099396_2_style. Tässä tapauksessa tuotenumero on siis 1099396. Voit käyttää tuotenumerona myös tuotteen viivakoodin alapuolella olevaa ean-koodia. Tuotenumero löytyy myös tilausvahvistuksesta.

Tarvitsen apua tuotteen hankinnassa/valinnassa.

Autamme sinua miellellämme. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@xxl.fi tai vierailemaan jossakin tavarataloistamme, jossa koulutettu henkilökuntamme auttaa löytämään juuri teille sopivan tuotteen.

Muistathan tutustua myös Vinkit ja neuvot sivuillemme, joista löytyy hyviä neuvoja tuotteiden valintaan joka osastolle!

OMA SIVU

Olen unohtanut käyttäjätunnuksen ja/tai salasanani?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@xxl.fi, niin autamme sinua.

Pelkään, että asiakastunnuksiani käytetään väärin.

Huolehdithan siitä, etteivät käyttäjätunnuksesi ja –salasanasi joudu vääriin käsiin. Mikäli epäilet väärinkäytöstä, otathan viipymättä sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@xxl.fi. Tarvittaessa suljemme tunnuksesi.

AVOIMET TYÖPAIKAT

Voinko lähettää teille avoimia hakemuksia?

Voit lähettää avoimen hakemuksesi osoitteeseen asiakaspalvelu@xxl.fi. Pyydämme sinua seuraamaan ilmoituksia avoimista työpaikoista xxl.fi-verkkosivulla sekä Facebook--sivullamme. Mikäli löydät mieleisen, avoinna olevan, työpaikan, pyydämme sinua jättämään hakemuksen normaalisti rekrysivustomme kautta.

Seuraa avoimia työpaikkoja täällä.

En löytänyt kysymykseeni vastausta?

Pyydämme sinua ystävällisesti lähettämään kysymyksesi meille sähköpostitse asiakaspalvelu@xxl.fi tai Facebookissa sivullamme XXL Sports & Outdoor.

YLEISET

Milloin verkkokaupan asiakaspalvelu on avoinna?

Asiakaspalvelumme palvelee arkipäivisin klo 8-20. Saat meihin helposti yhteyden täältä tai sähköpostitse asiakaspalvelu@xxl.fi

Vastaamme sähköposteihin niin pian kuin mahdollista. Otsikoithan sähköpostisi tarkasti ja ytimekkäästi, esim. peruutus + tilausnumero tai reklamaatio + tilausnumero jne. Voit myös jättää palautteen yhteydenottolomakkeen kautta tämän sivun alalaidasta.

Mistä löydän viimeisimmän tiedon koskien esimerkiksi XXL:n kampanjoita & tarjouksia?

Voit tilata uutiskirjeemme tästä linkistä. Lisäksi verkkosivuiltamme löydät ajankohtaista tietoa erilaisista kampanjoista ja tarjouksista. Muistathan myös tykätä meistä Facebookissa sekä seurata meitä Instragramissa. Näin saat aina viimeisimmät uutiset koskien uusia tarjouksia, työpaikkoja ja tavarataloja.

Entä jos sivuiltanne puuttuu kuvia joistakin tuotteista, tai löydän tietoa, joka ei mielestäni pidä paikkaansa?

Mikäli haluamastasi tuotteesta puuttuu tietoja/kuvia, tai koet, ettei jokin tuotetieto pidä paikkaansa, otathan yhteyden asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@xxl.fi. Olemme kiitollisia avustasi.

Entä jos löydän muualta alhaisemman hinnan?

Tällöin saatat olla oikeutettu hintalupaushyvitykseemme. Tarkemmat ohjeet ja ehdot hintalupaukseemme liittyen löydät täältä.

Miten XXL voi pitää hinnat niin alhaisina?

Meillä myydään vain tunnettuja tuotemerkkejä. Hintojemme alhaisuus perustuu suureen sisäänostovoimaan ja siihen, että pyrimme pitämään kustannukset mahdollisimman alhaisena kaikessa mahdollisessa, kuitenkaan laadusta tippaakaan tinkimättä.

Miten tyytyväisyystakuu toimii?

Mikäli et ole täysin tyytyväinen ostamaasi tuotteeseen, voit vaihtaa sen toiseen saman tuoteryhmän tuotteeseen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.
Tarkemmin aiheesta ja tyytyväisyystakuun ehdoista täältä: https://www.xxl.fi/Asiakaslupaukset

Tervetuloa uudistuneille sivuillemme! Klikkaa tästä palataksesi vanhalle sivulle xxl.fi

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tilaa uutiskirje

Hyväksymällä suostut käyttöehtoihimme. Lue käyttöehdot tästä