Reklamaatiot
Mikäli on käynyt niin harmillisesti, että vastaanottamasi tuote on virheellinen, yritämme tehdä kaikkemme auttaaksemme sinua mahdollisimman nopeasti. Nopein tapa reklamoida verkkokaupasta tai myymälästä ostamasi tuote on vierailla lähimmässä XXL-tavaratalossasi.
Huomioithan, että reklamaatio tarkoittaa valmistusvirhettä tuotteessa, eikä esimerkiksi normaalin kulumisen & pitkän käyttöiän mukanaan tuomia virheitä. Reklamaatiolla ei myöskään tarkoiteta tilannetta, jossa tuotetta on käytetty/asennettu/pesty virheellisesti. Reklamaatio tulee tehdä niin pian kuin mahdollista virheen ilmenemisen jälkeen.
NÄIN TEET REKLAMAATION
A) Vieraile lähimmässä XXL-tavaratalossasi
Vie tuote kokonaisuudessaan tuotteenmukaiselle osastolle. Ota kuitti tai FI_-alkuinen tilausnumero mukaan. Henkilökuntamme tekee reklamaatioarvion tuotteesta ja joissain tapauksissa joudumme lähettämään tuotteen tutkittavaksi tavarantoimittajalle.
B) Mikäli sinulla ei ole mahdollista asioida XXL-tavaratalossa, voit myös hoitaa reklamaation postitse
Ota meihin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@xxl.fi.
Asiakaspalvelu antaa sinulle jatko-ohjeet, kuinka voit edetä reklamaation suhteen.
Otsikoi sähköpostisi reklamaatio + tilausnumero, esimerkiksi ”Reklamaatio FI_0012345”. Sisällytä sähköpostiisi tilausnumerosi, tuotteeni nimi + numero sekä selitys siitä, mikä tuotteessa on vikana. Mikäli sinulla on mahdollisuus ottaa kuva tuotteesta, sisällytä myös se sähköpostiisi.
Huomioithan, että asiakaspalvelussamme emme tee reklamaatiopäätöksiä, vaan ohjeistamme sinut eteenpäin reklamaatioprosessissa. Nopein tapa reklamoida verkkokaupasta tai myymälästä ostamasi tuote on vierailla lähimmässä XXL-tavaratalossasi.
1. Lähetä reklamaatiosi meille
Asiakaspalvelumme antaa sinulle tarkemmat ohjeet tuotteen lähettämisestä. Vastaanotettuamme reklamaatiosi pyrimme hoitamaan asiasi 30 päivän kuluessa siitä kun varastomme vastaanottaa reklamaatiosi.
2. Ilmoitus päätöksestämme
Kun käsittely on valmis, saat meiltä ilmoituksen, onko reklamaatiosi hyväksytty vai hylätty. Mikäli reklamaatiosi hyväksytään, XXL:llä on oikeus korjata tuote, vaihtaa se kokonaan uuteen tai sopia mahdollisesta hinnanalennuksesta. Mikäli mikään edellä mainituista vaihtoehtoista ei ole mahdollinen, niin tällöin hyvitämme maksamasi tuotteen arvon takaisin. Tavarataloon reklamoitaessa sinulla on myös mahdollisuus saada lahjakortti.
ELEKTRONISTEN LAITTEIDEN REKLAMAATIOT
Elektronisten laitteiden, kuten älykellojen, kameroiden ja GPS-laitteiden reklamaatioissa suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä valmistajaan. Valmistajat suorittavat reklamaatiot useasti osana laadunvalvontaansa. Heiltä saat lisäksi hyödyllisiä neuvoja laitteiden päivityksiin ja huoltoon liittyen.
Valmistajien sivuille pääset merkkiä klikkaamalla alla olevalta listalta:
KULJETUSREKLAMAATIO
Onko tilauksesi/tuotteesi vaurioitunut kuljetuksen aikana? Tässä tapauksessa sinun tulee toimia nopeasti.
- Pienet vauriot: mikäli kyseessä on kosmeettinen tai korjattavissa oleva vika/virhe tuotteessa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Pyrimme löytämään yhdessä tilanteeseen nopean ja helpon ratkaisun
- Suuret vahingot: mikäli vahinko on ilmeinen ja vaikuttaa tuotteen käytettävyyteen, voit kieltäytyä vastaanottamasta pakettia. Ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyydä kuljettajaa kirjaamaan paketin tietoihin, että kyseessä on kuljetuksessa vaurioitunut lähetys.
Sekä kuluttajan että XXL:n on tehtävä Postille reklamaatio seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Voit tehdä reklamaation klikkaamalla tästä postin sivuille.
Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista XXL asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@xxl.fi. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja.