Tämä sivusto käyttää evästeitä Hyväksyn
All Sports United

Asiakaspalvelu

Pohjoismaiden suurin urheilukauppa

TOIMITUS

- Nopeat toimitukset

98% tilauksista lähetetään viimeistään seuraavana päivänä. Ilmainen toimitus yli 50 € toimituksille*.

3-5 arkipäivää*

Lue lisää

Maksaminen

- Turvallinen maksaminen

Maksa laskulla, osamaksulla, yleisimmillä luottokorteilla tai verkkopankissa helposti ja turvallisesti.

Klarna

Lue lisää

VAIHTO JA PALAUTUS

- Kokeile rauhassa

Älä enää epäröi, kokeile rauhassa. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus* helpottaa ostopäätöstä.

100 päivää

Lue lisää

Tyytyväisyystakuu

- 30 pv aikaa kokeilla

Jos et ole tyytyväinen, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.

100 %

Lue lisää

Artikkelisivu / Vinkit ja neuvot / XXL - Asiantunteva urheilukauppa / XXL - Asiantunteva urheilukauppa triathlonistille

XXL - Asiantunteva urheilukauppa triathlonistille

arto.jpg

XXL-asiantuntija Arton vinkit triathlonille


XXL-tavarataloissa työskentelee yli 300 myyjää, jotka on valittu paitsi iloisen asiakaspalveluasenteen, myös vahvan tuoteosaamisensa takia. Lisäksi myyjille järjestetään säännöllisesti tuotekoulutusta, jolla ylläpidetään asiantuntemusta. Näin varmistetaan, että saapuessasi XXL-tavarataloon saat ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Esittelemme XXL-asiantuntija -sarjassa huippumyyjiämme ja eri lajien osaajia.

--

XXL Kluuvin suksi- ja pyöräosastolla työskentelevän Arton arki on treenin ja työntäyteistä. Asiantunteva urheilumyyjä on myös palomies-ensihoitaja, ja viikon treenit onkin sovitettava yhteen kahden työn aikataulujen kanssa. Arto haluaa haastaa itseään äärirajoille ja koetella omaa fyysistä ja henkistä kuntoaan. Eripituisten triathlon-ja extremelajikisojen lisäksi ainakin yksi ensi kesän tavoite Artolla on polkea polkupyörällä 1000 km Helsinki-Levi väli niin nopeasti kuin mahdollista!

Arto, kerro hieman triathlontaustastasi...

Triathlonin parissa kaksi vuotta. Uintia olen harrastanut 6-vuotiaasta asti, josta 14 vuotta SM-tasolla. Paras sijoitus aikuisten SM-kisojen 4s. sija. Triathlonkisoja vasta yksi takana, tuloksena sprinttikisan 12s. sija ajalla 1 h 17 min.

Tälle kesälle SM-sprintti ja triathlonin puolimatka ainakin ja lisäksi muita kisoja eri lajeissa. Sekä tietenkin rääkkihaaste 1000 kilometrin pyöräily Helsingistä Leville.

Arto Valtonen

  • Ikä 32 vuotta
     
  • XXL Kluuvi Ski&Bike, myös palomies-ensihoitaja
     
  • Lajin parissa 2 vuotta, ja uintia 6-vuotiaasta saakka
  • Kesän tavoite polkea 1000km Helsinki-Levi niin nopeasti kuin mahdollista!

Millainen on harjoitteluviikkosi? Treenifilosofiasi?

- Harjoitteluviikkoni on erittäin vaihteleva. Joka tapauksessa sisältää kaikkia triathlonin kolmesta lajista sekä kuntosalitreenejä 2– 4 kertaa viikossa. Iso fillarointiosuus tulee työmatka-ajosta, jota kertyy 200–300 km viikossa. Myös treeniviikko mukautuu vuodenaikaan nähden hyvin paljon. Talvella voimatreenejä enemmän ja lajikohtaista treeniä lisää kesää kohden mentäessä. "Got to do big things to get big things"

Mikä lajissa sytyttää?

- Lajissa sytyttää ajatus siitä, mihin ihmiskeho on kykenevä ja etenkin mihin itse pystyn. Aion saavuttaa täyden matkan kisan läpiviennin ja paljon muita matkoja, joissa mennään niin fyysisen kuin henkisen tason alueelle. En juuri ehdi seurata muita lajeja. Se osa vapaa-ajasta jolloin en urheile, yleensä nukun.

 

arto_fiilarit2.jpg

 

VINKIT TRIATHLONHARJOITTELUUN

Uinti kuntoon! Teknisesti niin vaikea vaikkei sillä kisaa voitetakaan. Malttia treeneissä, ja ennen kaikkea oman kehon kuuntelu on tärkeää kunnon kehityksen kannalta. Triathlonissa huiput ovat jopa nelikymppisiä, eli ei ole kiire vaikka myöhemmällä iällä aloittaa. Lajina triathlon kehittää montaa eri osa-aluetta niin fyysisesti kuin henkisesti. Jos lähtee tosissaan treenaamaan kannattaa olla varma, että kotona tiedostetaan harjoitusten määrä ja niiden viemä aika.


Arton vinkit triathlonharjoitteluun 

  • Uintitekniikka kannattaa laittaa kuntoon
     
  • Malttia treenaamiseen. Kuuntele kehoasi
  • Ravinto ja lihashuolto ovat erittäin tärkeitä

Arton varustevinkit triathlonistille

Parhaiten varusteet triathloniin löytää kysymällä asiantuntevalta myyjältä mitä, minne ja miksi kannattaa hankkia. Myös monilta eri sivustoilta saa paljon tietoa lajista.

Pyöräily

Pyörän mitoituksesta ja yleistä triathlonpyöristä kysytään paljon. Pyörän valinta onkin yksi tärkeimmistä varustehankinnoista, joten siihen kannattaa varata aikaa. Mielenkiintoisimmat pyöräilyyn ovat toki itse triathlonpyörät ja aeropyörät, joista on haettu triathloniin suuntaa-antavaa tyyliä ja hyötyä. Etenkin suosittelisin uutta Whiten RR Aero Interceptor 16 -maantiepyörää. Suosittelen hankkimaan myös triathlonia varten suunnitellun kypärän sekä pyöräilyyn sopivat ajohousut. Lisäksi XXL:n valikoimasta löytyy aivan mahtava valikoima aurinkolaseja, joista varmuudella löytyy jokaiselle mieluisat. Lisäksi tärkeänä pidän fillarin huoltoa, ja se hoituu edullisesti jokaisessa XXL-tavaratalossa. Ilman huoltoa fillari ei vaan yksinkertaisesti toimi kunnolla.

Ilman GPS:ää sisältämää sykemittaria et saa koskaan niin paljoa irti urheilulajeista, mitä ikinä harjoitteletkaan. Sykemittarit löytyyvät suksi- ja pyöräosastoltamme, ja jokaisesta laitteesta saa helposti infoa netistä ja myyjiltämme. Myös muut oheistuoteet kuten polkupyörän navigaattorit Garminilta sekä Polarilta tuovat lisäbuustia treeneihin. Tutustu pyörävalikoimaamme täältä 

Juoksu

Juoksuun kannaattaa hankkia hyvät kengät. Mielenkiinnolla itse haluan kokeilla ainakin Altraa. Asics toimii aina. Juoksuvaatteista 2XU on ehdoton mutta löytyy edullisempiakin, jotka ovat minulle tähän asti riittäneet. 2XU pääsääntöisesti vaan kestää parhaiten, joten hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Katso kaikki juoksukengät täältä

Tutustu 2XU-valikoimaan täältä

Katso triathlonvaatteet täältä

Katso märkäpuvut triathloniin täältä

arto_fiilarit1.jpg

Lisäravinteet

Ravinto ja lihashuolto ovat erittäin tärkeitä lajin sujuvuuden kannalta. Rankka laji vaatii hyvät ravinteet ja lisäravinteista on paljon hyötyä myös palautumisen kannalta. Tankkaus on tärkeää, mutta tankkauksen määrä riippuu triathlonmatkan pituudesta. Jokaiselle sopii oma tyyli, josta pitää itse ottaa selvää. Toki ohjenuoria silmäillen.

Lisäravinteista kaikki tarvittavat vitamiinit jokapäiväiseen elämään ja jaksamiseen. Proteiini lisänä arjen tarvittavaan proteiinitarpeeseen lihaksille. Palautusjuomajauhe treenien jälkeen otettaviksi, ja miksei jopa ateriankorvikkeeksi välillä. Hiilihydraattipitoiset juomat, joita kannattaa nauttia pitkissä kuluttavissa treeneissä. Geelit ovat myös hyviä. Makuja on paljon ja varmasti kaikille löytyy mieleinen. Hinta-laatusuhde on näissäkin kohdillaan.

Katso kaikki lisäravinteet täältä

Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa
Takaisin ylös