Tämä sivusto käyttää evästeitä Hyväksyn
All Sports United

Asiakaspalvelu

Pohjoismaiden suurin urheilukauppa

TOIMITUS

- Nopeat toimitukset

98% tilauksista lähetetään viimeistään seuraavana päivänä. Ilmainen toimitus yli 50 € toimituksille*.

3-5 arkipäivää*

Lue lisää

Maksaminen

- Turvallinen maksaminen

Maksa laskulla, osamaksulla, yleisimmillä luottokorteilla tai verkkopankissa helposti ja turvallisesti.

Klarna

Lue lisää

VAIHTO JA PALAUTUS

- Kokeile rauhassa

Älä enää epäröi, kokeile rauhassa. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus* helpottaa ostopäätöstä.

100 päivää

Lue lisää

Tyytyväisyystakuu

- 30 pv aikaa kokeilla

Jos et ole tyytyväinen, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.

100 %

Lue lisää

Artikkelisivu /

Vaihto ja palautus

Me tarjoamme sinulle 100 päivän vaihto- ja palautusoikeuden *, alkaen ostopäivästä.

Mikäli tilaamaasi tuote tai tuotteet eivät osoittaudukaan mieleisiksi, voit tietenkin palauttaa osan lähetyksestä tai vaikkapa koko lähetyksen takaisin meille.

Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, jotta ne voidaan myydä uudestaan. Sinulla on myös mahdollisuus vaihtaa toiseen, saman hintakategorian tuotteeseen. Huomioithan: mikäli haluat vaihtaa tuotteen ja olet valinnut maksutavaksi laskun, lasku tulee maksaa normaalin laskulla olevan eräpäivän puitteissa. Mikäli vaihto ei syystä tai toisesta onnistu, hyvitämme tuotteen arvon takaisin sinulle.** Mikäli jo ennen laskun eräpäivän umpeutumista tiedät, että haluat palauttaa osan tuotteista, olethan yhteydessä XXL-asiakaspalveluun. 

Meillä asioiminen on yksinkertaista, ja me haluamme varmistaa, että olet tyytyväinen ostotapahtumaasi!

*Vaihto- ja palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, uima- ja alusasuja, asennettuja suksia eikä luvanvaraisia aseita ja ammuksia. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön.

**Mikäli olet tilannut tuotteesi "OTA3MAKSA2, tarjoamme edullisimman" -kampanjan avulla ja päätät palauttaa osan tuotteista, jäljelle jäävät tuotteet muuttuvat maksullisiksi. Esimerkiksi: tilauksellasi on kengät á 90€, housut á 65€ sekä paita á 40€, paita tulee ilmaiseksi. Mikäli kuitenkin päätät palauttaa esimerkiksi kengät, paita palautuu normaalihintaiseksi ja sinulle palautetaan ainoastaan paidan ja kenkien hinnan erotus.

Kuinka voin palauttaa/vaihtaa tuotteen?

Voit aina palauttaa verkkokaupasta ja tavaratalosta ostamasi tuotteet mihin tahansa XXL-tavarataloon tai XXL.fi-verkkokauppaan. Palauttaessasi verkkokaupasta ostetun tuotteen XXL-tavarataloon, riittää, että tiedät FI-alkuisten tilausnumerosi. Klarnan kautta laskulla, kortilla tai verkkopankissa maksettujen tilauksien palautuksia emme voi valitettavasti hyvittää takaisin tavaratalossa. Klarna hoitaa rahojen palautuksen, kun saa XXL:ltä tiedon palautuksesta.

Mikäli lähetät tuotteet takaisin verkkokauppaamme, sinun tulee täyttää palautuslomake. Huomioithan, että ilman palautuslomaketta tulleet vaihdot/palautukset hylätään. Palautuslomakkeen voit tulostaa tilausvahvistuksessa tulevasta linkistä tai alta.

  • Voit tulostaa palautuslomakkeen täältä
  • Mikäli sinulla on kysyttävää palautuksesta, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalvelu@xxl.fi.
  • Tuotteen numeron löydät tuotesivun url-linkistä, esim. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/citypyorat/tunturi-amelie-white/p/1103850_1_style. Tässä tapauksessa tuotekoodi olisi 1103850. Tuotekoodin sijasta voit myös laittaa tuotteen EAN-koodin, joka on viivakoodin alapuolella oleva koodi.
  • Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa lomaketta, voit kirjoittaa vaaditut tiedot selkeällä käsinkirjoituksella tyhjälle paperille.  

Huom! Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä.  Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin sinulle ja joudumme myös veloittamaan sinulta rahtikustannukset.

Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä (esim. suksivoiteet), sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään.

Huomioi, ettet saa teipata, kirjoittaa tai liimata mitään ylimääräistä alkuperäispakkaukseen (esim. kenkälaatikko)!

Alkuperäispakkauksella tarkoitetaan sitä pakkausta, jossa tuote on, eli esimerkiksi kenkälaatikkoa (ei siis päällilaatikkoa, eli "XXL"-laatikkoa").  Huomioithan myös, että sinun tulee lähettää palautettavat tuotteet siinä paketissa (esim. XXL-laatikko), jossa ne on sinulle lähetetty. Mikäli alkuperäinen laatikko ei ole enää tallessa, sinun tulee lähettää tuotteet vastaavanlaisessa paketissa. Tällöin sinun tulee kirjoittaa laatikon kylkeen tilausnumerosi, esim. FI_00961245. 

Paketin postitus

Sinun ei tarvitse kirjoittaa pakettiin erillisiä osoitetietoja. Riittää, että viet paketin Postin postitoimipisteeseen ja kerrot kyseessä olevan asiakaspalautus XXL Sports & Outdoor Oy:lle (sopimusnumero 640146).

Otathan palautuksesta saamasi kuitin talteen siihen saakka, kunnes olet saanut palautuksesta vahvistuksen. Huomioithan, että asiakas on aina vastuussa palautuslähetyksestä. 

Palautukset ja vaihdot pyritään käsittelemään 30 päivän kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut lähetyksen. 

Suksipakettien palautus

Mikäli haluat palauttaa osan suksipaketista (eli rahat takaisin), tulee paketti palauttaa kokonaisuudessaan. 

  • Jos kuitenkin haluat palauttaa vain osan, on pitämäsi tuote siinä tapauksessa normaalihintainen ja tämä tulee ottaa huomioon palautusta tehdessä.
  • Poraamalla asennettuja suksi+side –settejä ei voi palauttaa. Tutustuthan tyytyväisyystakuuseemme täällä; www.xxl.fi/asiakaslupaukset .

Suksipakettien osia voi vaihtaa

  • Sukset, joissa on poraamalla asennetut siteet eivät ole hyväksyttävä palautus, mutta voit vaihtaa sukset toisiin suksiin tyytyväisyystakuumme nojalla, mikäli ostoksesta on aikaa max. 30 päivää
  • Poraamattomien suksien pituuden/jäykkyyden vaihto on mahdollinen ihan tavallisena vaihtona
  • Paketissa olevien monojen koon vaihto on mahdollinen

Haluatko uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti?

Palautuksien käsittely kestää noin pari viikkoa. Emme voi varata vaihtotuotteita asiakkaille valmiiksi, joten mikäli haluat varmasti saada uuden tuotteen sopivassa koossa, suosittelemme sinua tekemään uuden tilauksen. Näin saat uuden tuotteen myös nopeammin. Mikäli uuden tuotteen hinta on nyt kalliimpi kuin alkuperäisellä tilauksellasi, laita viestiä asiakaspalveluumme ja selitä tilanne, niin muutamme uuden tuotteen hinnan alkuperäiseksi. Lähetäthän asiakaspalveluun sekä uuden, että vanhan FI-tilausnumerosi. Tämän jälkeen voit tehdä pelkän palautuksen epäsopivasta tuotteesta.

Niiden tuotteiden palautus, joita voi tilata vain kotiinkuljetuksella

Haluatko palauttaa sellaisia tuotteita, jotka suuren kokonsa vuoksi toimitetaan vain kotiinkuljetuksena? Siinä tapauksessa pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@xxl.fi. Sisällytä sähköpostiisi tilausnumerosi sekä puhelinnumerosi, niin tilaamme noudon. Posti on sinuun yhteydessä, jotta voitte sopia molemmille sopivan noutoajan. Mikäli haluat palauttaa tuotteen tyytyväisyystakuuvaihdon vuoksi, tulee paketti toimtitaa omatoimisesti postiin. 

Mikäli paketin olisi voinut tilata muullakin toimitustavalla kuin kotiinkuljetuksella, mutta olet itse halunnut toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, tulee paketti palautustilanteessa viedä Postiin, sille ei tilata kotoa noutoa. 

Kun palautuksesi on käsitelty

*Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun ja olet palauttanut kaikki tuotteet, Klarna lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostitse, että laskusi on poistettu. 

*Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun ja olet palauttanut osan tuotteista, Klarna lähettää sinulle korjatun laskun sähköpostitse. 

*Mikäli olet jo maksanut tilauksesi, Klarna saattaa tiedustella tilitietojasi sähköpostilomakkaalla. Mikäli heillä on jo tili- tai korttitietosi, he palauttavat rahan automaattisesti sinulle, etkä tällöin saa heiltä mitään erillistä sähköpostia asiasta.

Huomioithan, että olet itse vastuussa tavarastasi palauttaessasi/vaihtaessasi sitä. Tuotteen tulee käyttämätön ja se tulee palauttaa vahingoittumassa alkuperäispakkauksessa. Kaikki tuotteen mukana tulleet, tuotteeseen liittyvät laput ja ohjeet tulee olla mukana. Tuote ei voi olla likainen, eikä siinä saa olla minkäänlaisia käytön jälkiä, esimerkiksi hiuksia, jotta se voidaan myydä uudelleen. 

 

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista

Huomioihan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan noudetuksi, kun se sisältää palautuslomakkeen. 1.4.2015 alkaen alamme veloittamaan 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Postista Postin antaman säilytysajan puitteissa. Toinen vaihtoehto on ilmoittaa XXL.n asiakaspalveluun sähköpostitse, että aiot jättää paketin noutamatta. Ollessasi yhteydessä XXL-asiakaspalveluun, otsikoihan viestisi seuraavalla tavalla: "Noutamaton paketti + FI_XXXXXXXX (tilausnumero)" Huomioithan, että sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun ennen, kuin paketti lähtee palautumaan XXL:lle.

 

Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa
Takaisin ylös