Tämä sivusto käyttää evästeitä Hyväksyn
All Sports United

Asiakaspalvelu

Pohjoismaiden suurin urheilukauppa

TOIMITUS

- Nopeat toimitukset

98% tilauksista lähetetään viimeistään seuraavana päivänä. Ilmainen toimitus yli 50 € toimituksille*.

3-5 arkipäivää*

Lue lisää

Maksaminen

- Turvallinen maksaminen

Maksa laskulla, osamaksulla, yleisimmillä luottokorteilla tai verkkopankissa helposti ja turvallisesti.

Klarna

Lue lisää

VAIHTO JA PALAUTUS

- Kokeile rauhassa

Älä enää epäröi, kokeile rauhassa. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus* helpottaa ostopäätöstä.

100 päivää

Lue lisää

Tyytyväisyystakuu

- 30 pv aikaa kokeilla

Jos et ole tyytyväinen, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.

100 %

Lue lisää

Artikkelisivu / Vinkit ja neuvot / Vinkit ja neuvot kuntoiluosastolle / Päivittäiset ravintoainetarpeet

Päivittäiset ravintoainetarpeet

  • Takaisin kuntoiluosaston vinkkeihin ja neuvoihin
  • Paljonko hiilihydraatteja tarvitsee päivässä?

     
    • Suositeltava määrä 50-60% päivittäisestä energiantarpeesta, 5g painokiloa kohden.
    • Nopea energianlähde, mikä säästää proteiinia elimistön tärkeisiin tehtäviin.
    • Tarvitaan rasvojen hajottamiseen.
    • Glykogeeni on elimistön energianlähde. Ravinnosta saatava glukoosi varastoituu maksaan ja lihaksiin glykogeeniksi ja pilkkoutuu tarvittaessa takaisin glukoosiksi aterioiden välissä. Aivot voivat käyttää ainoastaan glukoosia, lihakset käyttävät glykogeenia raskaassa työssä.
     

    Paljonko proteiinia tarvitsee päivässä?

     
    • Suositeltava määrä 10-20% päivittäisestä energiantarpeesta, 0,8g painokiloa kohden.
    • Suoja- ja energiaravintoaine.
    • Lihasten ja muiden kudosten kasvuaine jota tarvitaan myös kudosten uusiutumiseen
    • Entsyymien ja hormonien valmistusaine.
    • Välttämättömät aminohapot sekä ei-välttämättömät aminohapot; hyvälaatuinen proteiini sisältää kaikkia välttämättömiä aminohappoja, elimistö pystyy valmistamaan ei-välttämättömiä aminohappoja muista aminohapoista.
    • Eläinkunnan proteiinit sältävät kaikkia välttämättömiä aminohappoja.
    • Kaseiini (80%) ja heraproteiini (20%) ovat maidosta saatavia proteiineja.
    • Kananmunaproteiini, muistuttaa lihaksiston aminohappokoostumusta, mistä johtuen korkealaatuinen proteiininlähde.
     

    Paljonko rasvoja tarvitsee päivässä?

     
    • Suositeltava määrä 25-35% päivittäisestä energiantarpeesta, tyydyttyneet eli kovat rasvat 10% ja tyydyttymättömät eli pehmeät rasvat 15-25%.
    • Rasvoista saadaan energian lisäksi välttämättömiä rasvahappoja sekä tärkeitä, rasvaliukoisia vitamiineja.
    • Mitä juoksevampaa rasva on, sitä enemmän se sisältää hyvälaatuisia rasvahappoja. Kasvikunnan rasvat sisältävät eläinkunnan rasvoja enemmän hyvälaatuisia rasvahappoja.
    • Yksi gramma rasvaa sisältää yli kaksinkertaisen määrän energiaa verrattuna hiilihydraattiin tai proteiiniin.
     

    Katso kaikki lisäravinteet >>

    Oikeat ravinteet ennen ja jälkeen harjoittelua - lue opas >>

    Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa
    Takaisin ylös