Tämä sivusto käyttää evästeitä Hyväksyn
All Sports United

Asiakaspalvelu

Pohjoismaiden suurin urheilukauppa

TOIMITUS

- Nopeat toimitukset

98% tilauksista lähetetään viimeistään seuraavana päivänä. Ilmainen toimitus yli 50 € toimituksille*.

2-5 arkipäivää*

Lue lisää

Maksaminen

- Turvallinen maksaminen

Maksa laskulla, osamaksulla, yleisimmillä luottokorteilla tai verkkopankissa helposti ja turvallisesti.

Klarna

Lue lisää

VAIHTO JA PALAUTUS

- Kokeile rauhassa

Älä enää epäröi, kokeile rauhassa. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus* helpottaa ostopäätöstä.

100 päivää

Lue lisää

Tyytyväisyystakuu

- 30 pv aikaa kokeilla

Jos et ole tyytyväinen, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.

100 %

Lue lisää

Artikkelisivu / Vinkit ja neuvot / Vinkit ja neuvot kuntoiluosastolle / Näin harjoittelet crosstrainerilla

Näin harjoittelet crosstrainerilla

Crosstrainerlaitteet eli ellipsilaitteet tulivat kuntosaleihin 90-luvun alussa. Nykyään nämä kuntoiluvälineet ovat todella suosittuja ja oikeassa käytössä yhtä tehokkaita kuin juoksumatot. Tässä artikkelissa kerrotaan crosstrainerin eduista ja harjoittelutekniikasta

 

CROSSTRAINERIN EDUT

Laitteen pehmeä liikerata säästää polvia ja nilkkaniveliä kun taas juoksussa helposti saattaa muodostua kulumia tai rasitusvammoja. Tämän ansiosta crosstrainer on siis huomattavasti vähemmän niveliä rasittava kuin juoksumatto.
 
 

OTA TREENEISTÄ ENEMMÄN IRTI

Crosstrainerilla kehon kaikki lihakset joutuvat töihin, ja sekä ala- että ylävartalon lihakset tekevät töitä yhtä aikaa. Saat yhdellä treenirupeamalla kokonaisvaltaisen treenin samassa crosstrainerissä. Käytä kuitenkin kunnon vastusta tehon optimoimiseksi. Vastusta voi ihan hyvin säätää sen täyteen mittaan ja antaa lihasten päästä kunnolla töihin.
 
 

TEKNIIKKA

Tekniikka on crosstrainerilla treenatessa todella tärkeä. Älä päästä kehoa liikkumaan crosstrainerin kyydissä vaan pyri aktiivisesti käyttämään käsi- ja jalkalihaksia. 
 
Käytä jalkatyössä voimaa ja anna käsivarsilihasten työskennellä tehokkaasti. Vedä hartiat taakse ja upota lapaluut tukevasti selkään, rinnan voit työntää hitusen eteen. Yritä välttää, että kädet lepäävät kahvojen varassa. Pidä polvia jalkojen kanssa samassa suunnassa eli älä anna polvien kääntyä sisäänpäin. Liiakseen sisäänpäin käännetyt polvet voi altistaa ikäville kulumavaivoille.
 
 
XXL:stä löydät laajan valikoiman crosstrainereita kaikentasoisille harrastajille. Tutustu valikoimaan täällä ja aloita treenaaminen kohti huippukuntoa!
Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa
Takaisin ylös