Tämä sivusto käyttää evästeitä Hyväksyn
All Sports United

Asiakaspalvelu

Pohjoismaiden suurin urheilukauppa

TOIMITUS

- Nopeat toimitukset

98% tilauksista lähetetään viimeistään seuraavana päivänä. Ilmainen toimitus yli 50 € toimituksille*.

2-5 arkipäivää*

Lue lisää

Maksaminen

- Turvallinen maksaminen

Maksa laskulla, osamaksulla, yleisimmillä luottokorteilla tai verkkopankissa helposti ja turvallisesti.

Klarna

Lue lisää

VAIHTO JA PALAUTUS

- Kokeile rauhassa

Älä enää epäröi, kokeile rauhassa. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus* helpottaa ostopäätöstä.

100 päivää

Lue lisää

Tyytyväisyystakuu

- 30 pv aikaa kokeilla

Jos et ole tyytyväinen, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän kuluessa, vaikka tuotetta olisi käytetty.

100 %

Lue lisää

Artikkelisivu /

Leijonaliigan säännöt

LEIJONA-LIIGAOTTELUIDEN JÄRJESTÄMISOHJEET

1. Pelialue, laidat ja maalit

1.1. Pelialue

Kaikki ottelut pelataan kolmella eri vaihtoehdolla liitteen 1 mukaisesti: ¼ osa kentällä, 1/3 osa kentällä tai ½ kentällä (liite 1). Järjestävä seura vastaa pelimuodosta yhteistyössä pelaavien seurojen kanssa. Pelialue määräytyy tapahtumakohtaisesti.

Tässä tapahtumassa pelataan puolikkaalla kentällä pitkittäin. Maalit sijoitetaan päädyissä maalien normaaleille paikoille ja keskialueella keskiympyröihin.

1.2. Välilaita

Pelialue tulee rajata mm. käyttämällä laitoja, paksua köyttä, paloletkua, maalatuilla viivoilla tms. Rajaus tapahtuu pelialueen mukaisesti.

1.3. Maalit

Suositellaan käyttämään eri kokoisia maaleja. Samalla pelikentällä tulee käyttää samankokoisia maaleja. Mahdollisuus on myöskin pelata ilman maalivahteja, jos maalivahteja ei ole ja hallissa on käytössä liitteen mukaiset/ tapaiset pienet maalit (liite 2)

Tässä tapahtumassa pelataan normaalikokoisiin maaleihin.

2. Pelin järjestäminen

2.1. Pelaajien lukumäärä

Tässä tapahtumassa pelataan 5 vastaan 5.

2.2. Toimitseminen

Pelin ohjaajina toimii vähintään kotijoukkueen järjestämä seuratuomari tai joukkueen ohjaaja, mutta

mieluummin yksi ohjaajakummastakin joukkueesta. Ohjaajien on käytettävä kypärää. Kotijoukkue (=

otteluparista ensin mainittu) järjestää vaihtojen ajanottajan ja pöytäkirjan pitäjän.

Ottelusta tehdään pöytäkirja. Vain maaleista pidetään lukua. Ottelun lopputulosta ei kirjata tulospalveluun sarjakauden aikana, vaan se kirjataan sarjan päätyttyä alueen tiedottamalla tavalla. 

Tässä tapahtumassa pelin ohjaajina toimivat Bluesin nimeämät ohjaajat. Ohjaajilla on ehdoton kypäräpakko. 

2.3. Pelin käynnistäminen

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin ja erän aluksi. Maalin jälkeen aloitetaan pisteeltä, kun molempien joukkueiden ensimmäiset pelaajat ovat valmiina aloittamaan. Vaihtomerkin jälkeen pelinohjaaja heittää kiekon kentän oletetulle keskialueelle, eikä aloitusta erikseen suoriteta. Jos pelaaja suorittaa kaksi peräkkäistä vaihtoa, tulee hänen käydä vaihtojen välissä vaihtoaitiolla ennen pelin jatkamista.

Maalivahdin sulkiessa kiekon, pelinohjaaja määrää hyökkäävän joukkueen riittävän pitkälle

etäisyydelle puolustavan joukkueen maalista, jotta puolustava joukkue voi käynnistää pelin.

2.4. Ottelun kesto, kentällisen peliaika

Kokonaispeliaika määritellään aluekohtaisesti niin, että se sopii kotijoukkueen otteluvuoroon sekä alueella

toteutettavaan sarjajärjestelmään. Peliaika voi olla esim. 25 – 50 minuuttia. Suositellaan vaihtamaan päätyjä ottelun puolessa välissä. Vaihtojen pituus on 90-120 sekuntia juoksevaa aikaa. Vaihtojen pituus pidetään vakiona ottelutapahtumassa. 

Tässä tapahtumassa pelin kesto on 22 minuuttia ja vaihtojen pituus 2 minuuttia. Kello pysäytetään vaihtojen ajaksi ja peli aloitetaan molemmissa päissä samaan aikaan.

2.5. Vaihdosta ilmoittaminen

Ottelun ajanottaja katkaisee pelin lyhyellä äänimerkillä, jolloin järjestyksessä seuraavat pelaajat

kummastakin joukkueesta vaihtuvat peliin.

2.6. Rikkeen tekeminen ja rangaistukset

Kun pelaaja tekee rikkeen, vihelletään peli poikki ja kerrotaan rikkoneelle pelaajalle katkon syy ja poistetaan

hänet ko. vaihdosta. Tilalle tulee seuraava vuorossa oleva pelaaja. Rikkonut pelaaja voi osallistua

seuraavaan vaihtoonsa normaalisti. Jos joku pelaaja tekee pelin aikana toistuvasti rikkeitä hyödyntäen rangaistuksen puuttumista, tulee pelin ohjaajan poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi.

3. Tasapuolinen peluuttamispakko ottelussa

Kaikkia pöytäkirjaan merkittyjä pelaajia, myös maalivahteja on peluutettava ottelussa tasapuolisesti.

4. Peluuttaminen turnauksissa ja harjoitusotteluissa

Kaikissa alueella järjestettävissä turnauksissa ja harjoitusotteluissa on noudatettava näitä sääntöjä.

F1 -juniorien sarjakauden jälkeisissä harjoitusotteluissa ja turnauksissa voidaan siirtyä pelaamaan nuoremman E –juniori-ikäluokan säännöillä 1.4 alkaen. Otteluissa voi käyttää nk. juniorituomaria.

 

Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa
Takaisin ylös